realita-muzika-fakty

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

..Bohom vyvolený..ženou spochybnený..

Samuel kľačal pred oltárom a v rukách krčovito zvieral breviár. Oči zatvorené a na tvári odrážajúci sa stav duše. Bola to tvár znetvorená bolesťou a pochybnosťami. Vysviacka sa nezadržateľne blížila a on,tak ako si bol doteraz istý,odrazu nebol.

Varovali ho. Všetci ho varovali,že to môže prísť. A že je na ňom,ako sa rozhodne. A že je dobré,že to príde ešte pred vysviackou. Samuel neveril. Samuel sa im smial. Cítil sa Bohom vyvolený. Počul,ako ho volá. Počul to presne vtedy,keď kľačal pri posteli svojej umierajúcej matky. Keď sa úpenlivo modlil za jej ľahku  smrť. Keď prosil Boha aby ju prijal do svojho kráľovstva. Vtedy to počul. Pocítil. Boh najprv vyslyšal modlitby jeho matky.

Samuel bol vtedy len gymnazistom. Bohabojným gymnazistom,ale nikomu by nenapadlo,že sa dá na túto cestu. Bol to síce chlapec tichší,ako tí najživelnejší,ale zase nie tak tichý,ako by sa na kňaza patrilo. Napriek tomu. Po smrti mamy sa Samuel rozhodol a prihlásil sa na štúdium teológie. Vedel,že to bude náročné. A aj bolo. Miestami myslel,že sa vzdá,že to nezvládne. Vtedy zašiel do chrámu a kľačiac pred oltárom prosil Nebeského Otca aj Božiu Matku o pomoc.

Celý svoj život podriadil túžbe mamy. Pre jej pamiatku. Pretože ju miloval. A po dvoch rokoch cítil,že to bolo dobré rozhodnutie. A zrazu jeho život dostal nový rozmer. Doštudoval. Všetci mu blahoželali. Všetci boli štastní. Najviac on. Stal sa diakonom a slúžil rovnako Bohu,ako aj svojim blížnym. V pokore čakal na vysviacku. V pokore a v presvedčení..

Ale..To bolo...

Pochybovať začal,až keď spoznal Máriu. Až keď spoznal ženu,ktorá im zabúchala na dvere fary roztrasená a zakrvavená. V očiach šialený strach a bolesť. V ruke zvierala rúčku malého chlapčeka. Uchýlili ju. Upokojili. Vypočuli. Pochopili. Teda..Samuel nepochopil. NIekto,kto žil navonok kresťanským životom. Kto často pristupoval k sviatostiam,kto včera prijal Božie telo..Ten niekto dokáže takto ublížiť vlastnej žene a dieťaťu..

Samuelovo vnútro sa búrilo. Búrilo sa voči toľkej nespravodlivosti. Voči toľkej pretvárke. Ale zároveň sa v ňom objavil pocit nový. A ten ho desil ešte viac. Objavil v sebe túžbu. Obrovskú túžbu objať Máriu..Objať ju a upokojiť. A nielen raz..

Tá nešťastná a vystrašená žena v ňom pohla jeho presvedčením. Spochybnila..A Samuel nevedel pochopiť prečo..

Ale vedel,že po nej túži..Túži ju ochraňovať a milovať po zbytok svojho života..

Ale..Čo Boh? Čo mama? Čo všetci tí,čo mu verili? Čo ho na jeho ceste podporovali?

Dilema..

Ale..Pred očami mal stále tie zdesené Máriine oči.. A vedel,že už ich nikdy viac nikto neuvidí..

A vedel,že Boh mu pomôže..

Prosil ho o to....

Životom poučená.. | stály odkaz

Komentáre

  1. Tazka volba
    Kedze som svojim sposobom ateista neviem si predstavit tuto dilemu tak ze sa nevime ani dost kvalifikovane vyjadrit. Je vsak zaujimave ze celibat bol zavedeny cirkvou aby sa nedelil jej majetok a nieje o nom zmienka v starom zakone
    publikované: 12.03.2008 07:26:00 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Ivan..a čo by vyriešilo,keby celibat nebol?..
    Mária je vydata žena..nezabúdaj..
    publikované: 12.03.2008 07:28:06 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  3. a čo znamena byť svojim spôsobom ateista?..)))
    publikované: 12.03.2008 07:28:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  4. city , city , city
    stále sa s nimi stretávame a rôzne ich prežívame . jedni to pretraktujú verejne , iní sa s nimi dusia a nedajú im vybublať na svetlo božie . prečo sa ľudia snažia ísť proti prírode aj v 21.storočí ?
    publikované: 12.03.2008 07:33:54 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Celibat
    V dnesnej dobe nie je nic jednoduchsie ako rozvod ;-)
    publikované: 12.03.2008 07:34:22 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Ateista
    Hm tazka otazka pre mna ;-) Nevyznavam ziadnu cirkev ale som presvedceny ze je nieco tam ..... niekde ..... mozno nieco ako boh, nekonecna energia alebo MATRIX ;-)
    publikované: 12.03.2008 07:36:11 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Ok..Ivan..ale rozvod cirkvou povolený nie je..
    ak si veriaci vezme za manželku rozvedenú,tak neviem,či môže pristupovať k sviatostiam..nieto byť kňazom..
    publikované: 12.03.2008 07:37:07 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  8. topas..kto ide proti prírode?
    publikované: 12.03.2008 07:37:25 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  9. .....
    tí čo držia celibát
    publikované: 12.03.2008 07:41:06 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Viera
    V tom to sa nevyznam ako som napisal som nie som veriaci. Ale asi mas pravdu nieco take som uz pocul. Aj ked aj cirkevny sobas moze anulovat papez
    publikované: 12.03.2008 07:45:01 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. aha..takže sex je podla teba čistá príroda..tak?..
    a čo vlastne rozhodnutia?..to nie je príroda?..)))
    publikované: 12.03.2008 07:45:39 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Ivan..ano..môže..ale predchádza tomu dlhý proces..a komplikovany..
    ale..príbeh nie je o tom..)))

    viete..tiež neuznavam celibat..ale tí kňazi vedia,do čoho idu..čoho sa budu musieť zriecť..a vedia aj,že pokušenie je silné..strašne silne..
    publikované: 12.03.2008 07:47:07 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  13. ateista
    je tiež veriaci človek . ale verí v niečo čo nemusí byť napísané a natláčané druhým do hláv . je to jeho vlastné presvedčenie , hodnoty ktoré vyznáva bez toho aby niekto nad ním stál s bičom v ruke a bál sa spraviť to čo chce spraviť a tak ako to cíti .
    publikované: 12.03.2008 07:48:23 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  14. MissEllie
    Ja viem ze o tom nie je pribeh ale k pribehu sa neviem vyjadrit nemam taku dilemu a ani si ju neviem predstavit
    publikované: 12.03.2008 07:51:00 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. MissEllie
    hovoríme o celibáte a o tom ako chápe sex cirkev . nehovoríme o tom čo je pre človeka prirodzené . aj kňaz je človek . musí mať city . nemôže jeden druh citov vytrhnúť zo seba lebo je KŇAZ .
    publikované: 12.03.2008 07:51:23 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  16. topas234
    Mas pravdu - ateista je clovek bez vieri ale viera moze byt aj ked clovek veri sam sebe ;-) presne ako si napisal. Zacina to tu byt hlboko filozofické .-)
    publikované: 12.03.2008 07:52:55 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Ivan
    ani tí ktorých sa to týka sa k tomu nevyjadria priamo . len ich konania ich prezradia . len nezazlievajme im to aspoň my čo máme radi skutočný život .
    publikované: 12.03.2008 07:54:03 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Ivan
    filozofia sa začína tam kde tomu prestávame rozumieť .
    publikované: 12.03.2008 07:55:53 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  19. ale ja som tu nechcela vyvolať polemiku veriaci - ateista..
    vieš topas..príbeh je o tom rozhodnutí..a o tom skúšaní..

    človek môže všetko..každý milujeme slnko..ale poniektorí sa rozhodnú robiť v bani...

    skrátka..Samuel sa rozhodol sám..tak,ako každý veriaci sa rozhoduje sám..

    a ešte..neviem topas,koho si videla stáť s bičom v ruke,ale ja,ako veriaca som sa s tým ešte nestretol...aj veriaci majú slobodnú vôľu..a presne aj z tej vôle veria..a aj plnia,či neplnia Božie príkazy..

    a týmto túto polemiku pokladám za ukončenú...
    publikované: 12.03.2008 07:56:45 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  20. kua..topas..zabrzdí..poprosím...lebo tým svojím komentom o 07:55 prekračuješ hranicu mojej tolerancie..))))
    publikované: 12.03.2008 07:59:27 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  21. topas234,
    neodpustím si svoju obľúbenú provokáciu: skade vieš, čo je skutočný život? oprostila si sa už od ilúzií? ;-)
    mimochodom, celibát a vytrhávanie citov zo seba - nie sú to dve odlišné veci? aspoň troškuuu...
    publikované: 12.03.2008 08:31:25 | autor: inťo (e-mail, web, autorizovaný)
  22. inťo
    skutočný život je ten, ktorý žijeme naplno . so všetkými starosťami a radosťami , splnenými túžbami aj smútkom . život v ktorom bojujeme za seba a svojich blízkych . život bez virtuálneho poblúznenia . a celibát? sprvu je síce dobrovoľný ale prírodu nemožno trvale klamať . verím , že niektorí kňazi to dokážu pevnou vôľou . ale určite ich to stojí veľa pokánia . a ten čas by mohli využiť hodnotnejšie . napr. pri práci s deťmi alebo charite .
    publikované: 12.03.2008 08:41:45 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  23. inťo
    nikomu nechcem kritizovať výber cesty životom . ale ak si niekto uvedomí omyl nemali by sme mu to vyčítať . vývoj v každom smere napreduje neuveriteľne rýchlo . aj názory sa môžu meniť . nie sme zavretý v klietke . musíme reagovať na každý podnet z nášho okolia . a keď nie hneď tak aspoň nie o ďalšie tisícročie .
    publikované: 12.03.2008 08:57:36 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Topas234
    V niečom Ti dám za pravdu - napr. pokiaľ ide o otázku viery, ale v niečom nie, napr. v otázke celibátu. Kňazi sa predsa dobrovoľne vzdávajú "radostí života". A čoho sa vzdáš dobrovoľne nie je proti prírode. Ak tým narážaš na sexuálny pud atď. tak s tým sa musia vysporiadať po svojom napr. aj vojaci v zahraničných misiách...
    publikované: 12.03.2008 08:58:21 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  25. martha
    beriem , že si aj celibát vyberajú dobrovoľne . ale v mladom veku sa rozhodujú o svojom celom živote bez možnosti zvrátiť skutočnosť ? či ženy či muži si nie veľmi radi priznávajú svoje omyly . ale určite by nemali v nich zotrvávať . poslanie kňaza je krásne keď je skutočne naplnené tým čím má byť . klobúk dole pred tými , ktorí to dokážu . poznám takých . obetovali celý život svojim veriacim a mnohokrát aj ateistom . ale prečo práve celibát by mal byť prekážkou na výkon takej krásnej práce s ľuďmi aj pre iných ľudí . vezmime si napr. evanjelikov . nič z rodinného života im nebráni vykonávať svoju prácu statočne a v prospech svojej komunity .
    publikované: 12.03.2008 09:07:31 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  26. topas..zase vedla..ako bez možnosti?..
    si ešte nepočula o kňazoch,ktorí sa vzdajú kňazstva?..Meno Perichta ti nič nehovorí?..)))

    a okrem iného..kňaz sa nevenuje charite?..máš divnú optiku..priznajme si to..)))
    publikované: 12.03.2008 09:13:57 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. elita
    ale prečo by sa mali vzdávať kňažstva keď vyštudovali to čo ich zaujíma . byť kňazom nie je len o celibáte . je to aj duchovná opora ľudí . ale toto je problematika cirkvi . naše názory nič nezmenia u tých, ktorí budú o tom rozhodovať . mne je len ľúto , že v čase kedy ubúda kňazov sa nehľadá riešenie ako tomu zabrániť . veď samovrahmi a psychicky podlomenými ľudmi nie sú len tí "neveriaci" .
    publikované: 12.03.2008 09:21:52 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  28. myslíš,že zrušenie celibátu niečo porieši?..
    Vieš..Ježiš sa tiež neoženil...A Adama zviedla Eva..čo ak celibát má korene v tom?..ja si myslím,že fakulty teológie sú stále obsadené..či sa mýlim?..neviem..nemám o tomto prehlad..ale myslim si,že toto cirkev nikdy nezruši..

    poviem ti..greckokatolícki kňazi sa môžu oženiť..pred vysviackou..ale u nás je asi 8 kňazov-redemptoristov..tí kňazi dobrovoľne vstúpili do rehole..a tým si odbúrali možnosť oženiť sa..

    takže?
    publikované: 12.03.2008 09:27:01 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. topas234
    zrejme to myslíš dobre, ale pripadá mi to tak trochu ako keby si ich ľutovala. Veď kňazi zasväcujú svoj život Bohu a ľudu a považujú to za dar. Oni nepotrebujú "štrajkovať" za nejaké úľavy. To by musela u nich nastať "revolúcia", aby sa o tom uvažovalo na najvyšších cirkevných miestach. Ale dám Ti príklad mníšky. Aj jej pozíciu považuješ za niečo čo je "proti prírode"? Tiež sú tam z vlastného presvedčenia. A okrem iného sú z nich výborné opatrovateľky.
    publikované: 12.03.2008 09:38:10 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Jednoducho Maria
    publikované: 12.03.2008 09:46:32 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  31. beliiiv...igrajeeeeš?..))))
    publikované: 12.03.2008 09:50:13 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  32. eeellie..
    hmm..zelam pekny den..dovolte mi svojou troskou prispiet k vasim uvaham..))Jezis sa neozenil..ale-preco je na "poslednej veceri"po jeho pravici-Maria Magalena-???ja si myslim,ze laska bola je a bude..len cirkev potrebovala dat zeny do ustrania..hrdost muzov tym trpela..a celibat?nikto ma neprevvedci,ze je dodrziavany,snad existuju aj svetle vynimky,ale tych je veeeeelmi malo..som veriaca,ale verim sebe a nekonecnej energii-vesmiru..niekto tomu hovori aj Boh..som hlboko presvedcena,ze nieco existuje..ale maa to daleko od terajsej cirkvi..pekny den Vam zelam..EEli..preco nevolaas???)))
    publikované: 12.03.2008 09:51:08 | autor: stastie (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. hmm..
    a prave dnes ide na markize krasny film-odporucam pozerat..))o tejto vecnej teme..Boh alebo zena..??elli-ty preco nehraas?????!!!ak nie ty tak nahrada by mala byt...nie??..))
    publikované: 12.03.2008 09:53:13 | autor: stastie (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. vojaci
    Vojaci v zahranicnych misiach maju aj vojacky ;-)
    publikované: 12.03.2008 10:00:11 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Jezis
    Vazeny myslite si ze biblia ako ju pozname je pravdiva? Je to skutocne ta biblia co bola na zaciatku. Kto sa o tuto temu zaujima urcite vie ze bolo dostatocne mnozstvo koncilov ktore minily pravidla ;-) a presne jeden takyto koncil zaviedol aj celibat. Je vela autorov ktory tvrdia, ze jezis bol zenaty a mal dieta ;-)
    publikované: 12.03.2008 10:02:57 | autor: ivan (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. šťastie..celou Ježišovou púťou ho sprevádzajú ženy..
    boli s ním aj pri umučení..aj pri smrti..a boli prvé,ktoré zistili,že vstal z mrtvych..ale..chceš mi tym naznačiť,že inak ako je to prezentované?..

    nechápem..prečo ste takí skeptici?..pre vlastné slabosti?..

    a inak..ja som v praci..mam toho vela..ale..počuvam super radijko Radio Family SK.. a možno bude hrať beliv..)))
    publikované: 12.03.2008 10:06:01 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  37. už som ho do obrazka ukryla..)))
    publikované: 12.03.2008 10:07:40 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  38. topas234
    virtuálne poblúznenie - presne na to som sa pýtal. nepredstavujem si pod ním iba svet internetu. možno si aj ty sama v niečom virtuálne poblúznená, iba o tom nevieš ;-)
    svoju druhú otázku som myslel takto: ak niekto sexuálne abstinuje, znamená to, že sa musí zbaviť aj citov (vytrhnúť ich zo seba)? zdá sa mi, že si tie dve veci spojila. viem si celkom dobre predstaviť kňaza, ktorý dodržiava celibát, pričom jeho city (hoci aj k žene) sú minimálne také intenzívne ako u kohokoľvek iného. celibát nemusí byť úporným odriekaním; za istých podmienok sa dá abstinovať veľmi ľahko... a nemusí to byť iba na opustenom ostrove :-)
    publikované: 12.03.2008 10:09:58 | autor: inťo (e-mail, web, autorizovaný)
  39. eelli..
    myslim tym presne to,co naznacil uz ivan...cirkev si utvorila dejiny ake im vyhovujuuu..
    publikované: 12.03.2008 10:20:26 | autor: stastie (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. noooo..ako tak počúvam svojho muža
    ,tiež by bol celý happy,keby mu niekto zabránil vziať si ma..))))

    a ako ste na tom vy?..

    vy ste trdlá..článok toto nerieši..čo robí a nerobí cirkev..
    tak sa prosím vyjadrujte k Samuelovi a aj k Márii môžte..lebo o tých som písala..)))
    publikované: 12.03.2008 10:24:26 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Cirkev, Samuel a Mária
    Ak je viera v kresťanského Boha, aj vierou v lásku a dobro, je láska medzi ženou a kňazom zakázaná , nemorálna, hriešna? Je hriešne, ak sa Samuel zamiloval do Márie a chce konať dobro v prospech konkrétnej ženy a ľúbiť ju ? V zmysle pravidiel RC, je to hriech a nedovolené. Mal si to rozmyslieť, pred kňazským sľubom. Prijal dobrovoľne celibát. Kto celibát ustanovil? Boh, alebo cirkev? Cirkev na svojom koncile. Je potom láska kňaza k žene alebo aj mníšky k mužovi previnenie voči cirkvi, alebo voči Bohu? Čo tak, pozrieť sa na problém očami samotného Ježiša, ktorý podával svoje učenie v obrazoch? Dajte cisárovi, čo je cisárovo. Dajte Bohu, čo je Božie. Ak dá Samuel lásku a dobro Márii, dá ju aj Bohu? Ja si myslím, že dá. Ak nedodrží celibát, bude dlžný cirkvi? Áno, bude. Máme kráčať k Bohu, alebo k cirkvi? Nie je cirkev nato, aby nám pomohla nájsť cestu k Bohu? Zároveň cirkev zastupuje Boha na zemi. Mýlila sa zavše cirkev? Mýlila. Nie je čas, aby si RC položila otázku povinnosti vynúteného celibátu? V tejto otázke, je aj otázka na lásku Samuela a Máriu...
    publikované: 12.03.2008 10:53:45 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Rick..súhlas..totálny..
    ale..nezabúdajme,že Samuel ešte nie je vysvätený... A nezabúdajme,že len rieši dilemu..Že pochybuje..že rieši...

    ale zase..kolkými takýmito dilemami prejde jeden kňaz?..
    publikované: 12.03.2008 11:04:11 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  43. A ja si myslím, že to nie je celkom tak ako píše Rick
    Ak by bolo peklo a raj - musel by sa rozhodnúť. Sú iba dve možnosti.
    Tretiu - niečo ako peraj či pekloraj - nepoznám. Pri čomkoľvek sa dá upriamiť pozornosť na lásku muža a ženy, ale nie tam - a tým to absolútne neobhajujem - kde má ísť o lásku k Bohu a nie k žene.
    publikované: 12.03.2008 11:24:52 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  44. martha..možnosti je neurekom...
    Samuel môže Márii pomáhať aj ako kňaz..a Svoju lásku navždy ukryť v sebe..alebo môže ako kňaz zhrešiť..alebo môže odstúpiť..alebo môže poprieť..môže toho veľa...

    čo sa pekla a neba týka..peklo neexistuje...v peklo neverím..))
    publikované: 12.03.2008 11:34:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Ale to bolo len také prirovnanie...
    Nechcela som použiť výraz biely a čierny. To by nebolo výstižné.
    Lebo existuje aj bieločierny aj šedý a podobne. Preto takýto extrém.
    Veď ani mňa sa peklo netýka... ani v teoretickej podobe. A dokonca ani raj.
    publikované: 12.03.2008 12:16:58 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Martha, neviem skoro nič o pekle a raji.
    Ani ich neviem celkom dobre definovať. Ale ak chceš, pod rajom rozumiem čosi ako hľadanie a nájdenie cesty k Bohu – k svetlu sveta, nekonečnej lásky a dobra. Ich pochopenie a akceptovanie. Peklo, to je zatratenie. Nenájdenie cesty k láske a dobru. Pre tých najhorších aj nekonečné nenájdeniu a nepochopeniu lásky a dobra – svetla sveta. Láska, dobro, Boh to sú tá istá entita. Aj pozemská láska a dobro. Ale skutočná, zo srdca, nie predstieraná.Odvolám sa znovu na slová Ježiša, ktorý hovoril v obrazoch. Milujte sa navzájom a konajte dobro. Tam , kde tak činíte som aj ja s vami.
    publikované: 12.03.2008 12:31:39 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. ludkovia ;-)
    kto si namysla? ze Boh by mohol najst zalubenie v tom, ked mu obetuju bolesti, tryzne a odriekanie a ze miluje len cnostnych ludi ( ktori sa do toho nutia)? Boh moze "ziadat" od bytosti co stvoril, len to co do nich vlozil...vsetko nam dal preto,aby nas urobil stastnymi...lasku, rozum, zmysly, pud, odvahu-silu...to vsetko je moralna sloboda...a co je nasa moralna nesloboda to uz necham na vas ;-)...
    publikované: 12.03.2008 13:12:44 | autor: Tullia (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014