Ja sa tomu ani nečudujem. Spravodlivosť chýba vo všeobecnosti..
Aj na takej základnej škole, napríklad..
Môj desaťročný syn nie je žiadne utiahnuté dieťa. Je to kreatívne levíča,ktoré svoju kreativitu rado predvádza. Taký triedny šašo. Asi to zdedil po mamine, pretože jeho mamina vie,čo také niečo obnáša.
Áno.. Možno to má zopár výhod v prostredí žiakov.. V prostredí neurotických učiteľov to ale výhody nemá žiadne. Ono, neurózy učiteľom nezazlievam. Byť učiteľkou, tak som na psychiatrii po piatich rokoch praxe (a možno som sa aj precenila v tomto odhade). Ale zase.. Určite by som nezotrvávala v práci,ktorá by mi neprinášala radosť. To sa zase natoľko poznám.. :)
Učiteľka môjho syna v práci trpí. Aspoň takým dojmom na mňa pôsobí. Momentálne má ešte aj zdravotné problémy, takže na nálade jej to isto iste nepridáva. Všetko to chápem..
A chápem aj to,že Michalovi pribúdajú poznámky v žiackej knižke geometrickým radom. Aj mne voľakedy pribúdali. Síce nie také bizarné,ako jemu, ale pribúdali.
Jediný rozdiel medzi mnou a mojím synom bol ten,že ja som bola vyznamenaná. Môj syn vyznamenaný nie je..
Pokazila ho doba. A jeho všímavosť. On vie,že kopec ľudí,čo sa neučili dobre, dnes podniká a má prachy. Viac mu vedieť vraj netreba. Nie je hlúpy, len sa spolieha na to,na čo sa spoliehala aj jeho mama.. :)
A tak jeho troječky spestrujú odkazy od pani učiteľky. Jeho mamina to chápe, otec menej. Otec je ten prísny muž, ktorý bude zakazovať dovtedy, kým sa nenaučí slušnosti. Mamina je tá mäkká žena, ktorá vie,aké to je byť plny temperamentu a nemôcť ho prejaviť..
Učiteľka je na konci so silami.. K poznámkach o vyrušovaní sa pridružili aj poznámky iného typu.
Raz ma prekvapila poznámka, ktorú som dodnes nepochopila. Znela asi takto: "Žiak celú hodinu nič nerobil."..
V prvom okamihu (zvyk z chatovania) som mala chuť odpísať otázku,že čo robila ona.. :)) Zdržala som sa. Začala som si predstavovať hodinu, kde žiak nič nerobí a učiteľka ho pozoruje. Aj keď.. Predstaviť si svojho syna ako NIČ nerobí bolo pre mna veľmi ťažké..
Včera to vyvrcholilo a ja som začala byť nabrúsená. Jasné,že prišiel s poznámkou. Už ma to ani neprekvapilo. Prekvapil ma skôr fakt, že pozbierala štyri žiacke knižky na udelenie poznámky. Napísala ju len do jednej.. Do žiackej môjho syna..
A znenie bolo zase o tom,že nič nerobil..
A ja sa pýtam.. Prečo nie do štyroch,ale len do jednej?.. Prečo dieťa na hodine nič nerobi? Vyrieši jeho pasivitu poznámka? Ako? To je problem sa opýtať žiaka, prečo nepracuje a pomôcť mu k tomu aby pracoval inak,ako poznámkou?
Viem.. nie som pedagogička.. Ale viem aj, prečo ňou nie som..
Lenže.. Mám deti dve.. Obaja chlapci chodia do školy. A byť to pri učiteľke druhého syna, tak celý problém s pasivitou žiaka by určite takto nekončil..
A prepáčte.. len som nabrúsená..
Že chýba spravodlivosť na súdoch?
04.03.2010 08:42:48
Komentáre
Sú rôzne učiteľky
Ell, tie žiacke dobre odlož. O pár rokov super humoreska.
jo-vyberat si ucitelky!
vieme to ja i ty :casto by bol skoro cely zbor vypnuty!!!
od ucitelky sa ziada- nielen,aby mala deti rada -ale mat humorny nadhlad - v detailoch sa nepaprat -nepisat ziadne poznamky -snazit sa odpustit zle znamky -dat nadej - ze poznatelny je tento svet - mat z prace RADOST -este mozem pridat dost..poznat vtip-potom dobrou mozem byt..
to netvrdim...
ked pozbiera štyri žiacke na poznamku, prečo nenapisať tie poznamky štyrikrat?
napriek tomu, že som prihlásená
problém je zrejme v tom, že učitelina je tak málo motivovaná práca, že ľudia, ktorí by boli schopní deti zaujať a nielen pozorovať to, ako nič nerobia a písať im to do žiackych knežiek, sa tejto práci vyhýbajú veľkým oblúkom. Vidina toho, že k tomu všetkému budú každý týždeň stáť v pondelok hrdo v pozore a presviedčať vrtiace sa, neposedné smejúce deti o dôležitosti hymny a štátnych znakov, štátu, kde sa len kradne a hľadá problém tam, kde by nemusel, keby sa chcelo niečo robiť, tomu zrejme veľmi nepridá.
JE smutné, že ľudia, ktorí majú vychovávať deti, nemajú často zďaleka ani taký príjem, ako podaktoré deti kapesné. Však vybúriť sa musia na deťoch, ktoré sú živé a nedokážu ticho prechádzať ich neúprosnými neurózami. Deti treba vedieť zabaviť, o tom už ale školstvo veru dávno nie je ...
Toto by mali v parlamente riešiť, a nie hlúposti ...
he, už to ide ... :)
.. :))) Petula.. :))) sa usmievam..
ale.. maš pravdu.. určite to bude aj tym.. :))
lenže.. myslím,že mať pracu učitelky je aj tak výhra.. pretože.. aj ked nižší,ale pravidelny príjem..
čo by mnohí dali za to,keby to takto mali.. :))
ale tak to hej
a malo by ho to baviť!!)))
ja ti teda ale neviem, ale mňa by to v našom systéme veľmi nebavilo :) mňa by odviezli po pár dňoch s akútnym zlyhaním všektých orgánov - naraz
Sláva všetkým dobrým učiteľom !
najideal by bol,keby v jednej učitelke boli všetky tie typy.. :)))
na druhej strane chcieť môžme
no a este
bonnie.. pokus o reč bol.. lenže.. ona mi príde,
jednoducho mam pocit,že si ho hodila do škatule a už nech robi,čo robí, furt bude dobrym zberačom poznamok..
ej,neprijemna situacia,
.. :)))) naštastie.. on je taky salamista... teda..
už sa pýta preložiť na inu školu..
ukludnujem ho tym,že už lenpar mesiacov a je piatak.. a pak je na nom,ako sa zapíše.. :))
Ell...
.. :))) no to tak.. a muž ma zabije,že ho za poznamky odmenujem.. :))
včera som mu vyhandlovala futbal.. ale musel obetovať týžden bez počítača.. :)))
mozno ho to nielen
raz v nedeľnom rozhovore,
Tvoj syn, je hyperaktívny, asi i dobrosrdečný a len čo sa šuchne, je tŕňom v oku. Mala by si požiadať o jeho presadenie. Zdeptá ho a ešte, ak ho porovnáva so starším, no neča mu
presadza ich pravidelne.. vraj je 70% detí z triedy živých..
nie je možne,aby štvrtak nevzdržal 45min bez wecka.. alebo bez pita..
my sme to vzdržali,aj oni musia.. :))
blbá učitelka,
presne toto si myslim aj ja..
nezavidim jej.. ale.. ani tým deťom nie..
jednoducho